søndag 5. januar 2014

2014

I år skal jeg gjøre mye. Jeg skal sette meg mål, men ikke nå dem. Jeg skal legge planer, for så å endre mening. Jeg skal ende opp med ikke å gjennomføre halvparten en gang. Jeg skal stresse mye. Jeg skal se meg i speilet og innse at jeg ikke er god nok. Jeg skal velge så mye feil at jeg gråter meg selv i søvn i alle fall et par ganger i løpet av de kommende månedene. Jeg skal angre på alt jeg kan angre på, og jeg skal klage så mye jeg orker. Kanskje skal jeg begynne å røyke. Kanskje skal jeg kaste treningstøyet mitt også. Jeg bruker det så sjeldent likevel. Det jeg i alle fall skal er å tenke litt for mye, snakke litt for høyt og definitivt såre de som står meg nærmest. Kanskje greier jeg å skuffe noen jeg ikke kjenner enda, kanskje til og med noen fra andre land! Ellers skal jeg være for full og for fattig, og ikke faen om jeg skal ha noe hjelp. Jeg skal ha det relativt vondt med meg selv, innimellom tv-serier og uendelige sider med pensum (som jeg for øvrig ikke kommer til å lese gjennom, noe jeg igjen vil gråte over før eksamen), og jeg skal la det gå utover andre. Jeg skal bruke tid på å syns synd på meg selv, og jeg skal forstå at det er helt greit.


I år skal jeg fylle 20, og jeg er forberedt på å la ting gå som de gjerne går når man fyller 20. Eller 17, eller 31. Men i alle fall når man fyller 20.


I år skal jeg fylle 20, og jeg skal bruke rød leppestift på hverdager, og jeg skal smile sabla mye. I år også.


Hehe