torsdag 7. november 2013

Eg burde holde meg hjemme, klarer ikkje holde meg lenger




Vil aller helst bruke hele dager på å ligge i sengen og lese i en av de seks bøkene jeg har liggende på nattbordet. Kanskje også skrive i den sjuende, som nesten bare blir tatt opp når klokken nærmer seg morgen og jeg enda ikke har akseptert at det er blitt kveld. Burde kanskje bli flinkere til å være hjemme. Bli flinkere til å være i eget selskap. Bli flinkere til å stoppe og legge merke til matduften i gangene, regnet mot vinduet eller hvordan høstsolen smykker veggen med bilder, de timene den faktisk gir lys.


I dag har vært nettopp en slik dag, med tidlig nok forelesning til å rekke solstråler inn vinduet, enda vi er godt inne i vinterhalvåret. Jeg har fått lest litt utenom pensum, lagd nok wok til å slippe å tenke på matlaging de neste dagene, og tatt ett og annet bilde med det analoge kameraet jeg dessverre også så lett glemmer bort. I tillegg fikk jeg plutselig besøk av en nabolagskatt som da jeg snudde meg satt i vinduskarmen og mjauet. Den fikk mat og jeg fikk kos, før jeg måtte se meg nødt til å geleide den ut igjen. Håper på mer besøk i tidene fremover. Det tar tross alt litt tid før en blir flink til å være i eget selskap.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar