fredag 28. februar 2014

Februar pt II

Skaffer nye bøker i tide og utide  så vel som før. I dag hentet jeg fem nye på postkontoret, kjøpte to på mammutsalg og har absolutt ikke tid til å åpne noen av dem.


Bruker litt tid på oppgaver og forelesninger, en del mer på jentene som også har kommet seg til Nygårdshøyden idet klokken passerer åtte. Har både drukket øl og spist kake til ære for én av de fine, i tillegg til litt bare for gøy, til ære for oss alle sammen.


Snakker mye om kjønn, menneskelighet og verdighet, etikk, rettigheter og demokrati, leser artikler og nærmest rister av frustrasjon og engasjement. Kjefter på verden sammen med ei fin venninne, innimellom kommentarer om kaffe, musikk og inspirasjon.

Hun fine, Marthe. Superbesøk.

Putler med små prosjekter, som å plante karse og å fange de første vårtegnene på film. Prosjekt karse har såvidt begynt å spire  frøene ligger fortsatt fint dandert på toppen av krukken, men lange røtter strekker seg nedover på jakt etter næring, og ett og annet sted synes spor av grønt.


Klapper katter i Bergens gater, trår unna løse brostein og lærer nye veier til hva det enn måtte være. Byen kjennes mer min for hver tur jeg tar i den. Gleder meg enormt over at vi snart kan grille i bakgårder, at vi snart kan ta lunsj i parken. At jeg snart kan nyte våren på en måte jeg har savnet så sårt i Stavanger.


Skriver mye, publiserer lite. Trives med det for nå. Kanskje blir mars annerledes. I alle fall vil karsen min spire da.

1 kommentar:

  1. Fine Bergen og fine katter. Håper karsen din spirer nå!

    SvarSlett